Teerajajad – inimene ja masin. | Maanteemuuseum

Maanteemuuseumi blogi

Head külastajad, maanteemuuseumis on parkimiskorraldus ajutiselt muutunud. Palun jälgige suunavaid viitasid. Täname mõistva suhtumise eest!

17.12.2020

Teerajajad – inimene ja masin.

vana foto

Insener Arnold Volbergi (1900–1967) konstrueerituna valmis 1948. aastal Paides Maanteede Valitsuse Keskremonditöökojas veoauto GAZ-AA agregaatide baasil esimene liikurhöövel kogu tollases Nõukogude Liidus, mis sai konstruktori perekonnanime esitähe järgi mudelitähiseks V-1. Arnold Volberg oli töötanud masinate inspektorina Maanteede Valitsuses juba Eesti iseseisvusaastail ja omas suurt huvi ning kogemusi teemasinate alal. Uuenduslikud olid omas ajas just tema loodud höövelmasina hüdraulilised tööseadmed. Moskvast saabunud seltsimeeste komisjon andis loa masina seeriatootmiseks ja teadaolevalt toodeti esimest Volbergi höövli mudelit 122 masinat. Ühtegi tükki neist pole õnnestunud enam leida, kuid paari aasta pärast loodab muuseum selle märgilise tähtsusega teerajaja koopia koostöös partnerite ja sõpradega siiski taastada.

Foto: Eesti Maanteemuuseum

Hooaja lõpul valminud maanteemuuseumi uus trükis “Eesti teerajajad. Meistreid ja masinaid teedeajaloos” on saadaval muuseumipoes ja Apollo raamatuärides.

Lisa kommentaar

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.

Maanteemuuseum Instagramis