Teerajajad – inimene ja masin. | Maanteemuuseum
maanteemuuseum.ee
Accessibility

ОТКРЫТО

ОТКРЫТО ОТКРЫТО  Пт-Bc 10-18

Maanteemuuseum blog

Уважаемые посетители, в Дорожном музее  временно изменился порядок парковки. Пожалуйста, следуйте указателям. Благодарим за понимание!

17.12.2020

Teerajajad – inimene ja masin.

vana foto

Insener Arnold Volbergi (1900–1967) konstrueerituna valmis 1948. aastal Paides Maanteede Valitsuse Keskremonditöökojas veoauto GAZ-AA agregaatide baasil esimene liikurhöövel kogu tollases Nõukogude Liidus, mis sai konstruktori perekonnanime esitähe järgi mudelitähiseks V-1. Arnold Volberg oli töötanud masinate inspektorina Maanteede Valitsuses juba Eesti iseseisvusaastail ja omas suurt huvi ning kogemusi teemasinate alal. Uuenduslikud olid omas ajas just tema loodud höövelmasina hüdraulilised tööseadmed. Moskvast saabunud seltsimeeste komisjon andis loa masina seeriatootmiseks ja teadaolevalt toodeti esimest Volbergi höövli mudelit 122 masinat. Ühtegi tükki neist pole õnnestunud enam leida, kuid paari aasta pärast loodab muuseum selle märgilise tähtsusega teerajaja koopia koostöös partnerite ja sõpradega siiski taastada.

Foto: Eesti Maanteemuuseum

Hooaja lõpul valminud maanteemuuseumi uus trükis “Eesti teerajajad. Meistreid ja masinaid teedeajaloos” on saadaval muuseumipoes ja Apollo raamatuärides.

Add new comment

CAPTCHA
Этот вопрос задается для того, чтобы выяснить, являетесь ли Вы человеком или представляете из себя автоматическую спам-рассылку.

Maanteemuuseum Instagramis